אור יהודה על המפה

היום (ד') החליטה הותמ"ל להפקיד את התכנית של רשות מקרקעי ישראל לפארק איילון באור יהודה, הכוללת כ 2,400 יח"ד חדשות ואלפי מ"ר המיועדים למסחר ותעסוקה.

 

מיקום השכונה החדשה הוא מדרום מערב לאור יהודה ומצפון לנחל איילון ומושב חמד.

 

הבנייה שמתוכננת היא מגוונת וכוללת כ- 1,876 יח"ד  למגורים, כ- 750 יח"ד מיוחד כשמתוכן כ- 500 יחידות מיועדות  לדיור מוגן/ בית אבות, וכ- 250 יח"ד מיועדות למעונות סטודנטים.

 

כמו כן כוללת התכנית הקמה של אזור תעסוקה חדש, פארק נרחב אשר ייתן בעתיד מענה לסוגיית הניקוז של אור יהודה והאזור, ופארק נוסף בסמוך לנחל איילון ולנחל אור יהודה הכולל שימושים מגוונים של פעילויות בילוי, פנאי, תרבות וספורט.

 

 שכונת המגורים תוכננה כשבמרכזה ציר מרכזי עם בינוי אינטנסיבי של בניינים בני 17 קומות, תוך עירוב שימושים למגורים, דיור מיוחד, מבני ציבור ומסחר.

 

בנייני המגורים שסמוכים לבינוי הקיים היום באור יהודה, ומאופיין באזור זה בבניה נמוכה, מתוכננים לגובה של 6 קומות בלבד. בחלק המערבי של התכנית מתוכננים בניינים לגובה של 10 קומות.

 

ביתר השכונה נקבע אופי הבינוי תוך התייחסות להולכי רגל, בין היתר בינוי מדורג כך שחזיתות הבניינים יהיו נמוכים יחסית עד שתי קומות, ולאורך הדרכים הפנימיות של השכונה חזית המבנים יכללו מעברים מקורים.

 

באזור התעסוקה החדש, הבינוי יהיה בן 7-8 קומות ובסמוך לשכונת המגורים הקיימת יהיה בינוי של עד 4 קומות לבד.

 

בנוסף מסדירה התכנית את הממשק עם השכונה הקיימת היום באמצעות שטחים ציבוריים פתוחים ודרכים שישלימו את הדרכים הקיימות.

 

בשל התמהיל המגוון של הבנייה המוצעת בשכונה החדשה, האוכלוסייה הצפויה להתגורר בה הינה מגוונת וכוללת משפחות צעירות, משפרי דיור, אוכלוסייה מבוגרת וסטודנטים צעירים.

 

ההיקף של מבני הציבור המתוכננים הוא כ-101 דונם, וכוללים שני בתי ספר, מעונות וגני ילדים, מבני לשירותי בריאות, תרבות ורווחה וגם מכללה חדשה שמתוכננת להיפתח.

 

היקף השטחים הפתוחים המתוכננים עומד על כ- 200 דונם לשצ"פ וכ- 530 דונם לטובת הפארק האזורי.

 

שטחי התעסוקה המוצעים בתכנית הם בהיקף של כ- 560,000 מ"ר, ושטחי המסחר מסחר בהיקף של כ- 140,000 (מ"ר), המפוזרים בחזית מסחרית בבניינים ברחובות המרכזיים של השכונה החדשה. אזור התעסוקה יהיה מחובר לשכונה החדשה בשני צירים ראשיים כשבאחד מהם תתאפשר גם מערכת עתירת נוסעים (הרכבת הקלה של גוש דן).

 

התכנית קודמה  ע"י רמ"י באמצעות אדר' אילן אייזן ואדר' זאב עמית ז"ל.

 

 סרטון תכנית השכונה החדש.  מקור: רשות מקרקעי ישראל.